• 5x06 - The Last Broadcast10.03.13 | popis titulky diskuze5x06
  • 5x05 - No Care, All Responsibility03.03.13 | popis titulky diskuze5x05
  • 5x04 - The Greater Good24.02.13 | popis titulky diskuze5x04
  • 4x09 - Too Far, Fast Forward!17.03.14 | promo titulky diskuze4x09
  • 3x13 - Ruh, Roh08.04.13 | promo titulky diskuze3x13
  • 3x12 - Always a Bridesmaid, Never Alive01.04.13 | promo titulky diskuze3x12
BBC SyFy

15.03.2011
Kategorie
Sledovanost Being Human US #1

Premiérová sezóna amerického remaku Being Human se už nachází ve druhé polovině a tak je možná čas podívat se na to, jak si první půlka vedla u diváků. Sledovanost se může se svými čísly, procenty a tabulkami zdát jako nudná a nezáživná část televizního průmyslu, ale striktní pravdou je, že o osudu seriálu rozhoduje především právě ona.

Napřed ale menší úvod do problematiky.

Soukromé televize přirozeně vysílají seriály proto, aby vydělaly peníze, což se děje prodejem reklamního času. Cena za televizní reklamu se určuje podle sledovanosti reklamního bloku. Tyto údaje se však bohužel nezveřejňují, takže si musíme vystačit s průměrnou sledovaností celé seriálové epizody, kteréžto číslo se sledovanosti reklamního bloku silně přibližuje.

Možná víte, že v Česku se obvykle sledovanost měří v absolutním počtu diváků starších patnácti let. Ve Spojených státech se měří rovnou třemi veličinami. Absolutním počtem diváků, procentuálním podílem domácností s televizním příjimačem a procentuálním podílem diváků mezi 18 a 49 lety. Inzerenti přirozeně mají zájem o takové publikum, které si může jejich výrobky a služby koupit. Proto navzdory všem chlubivým tiskovým prohlášením televizních stanic a překonání toho či onoho rekordu, jediná relevantní veličina u seriálu v hlavním vysílacím čase je procentuální podíl diváků mezi 18 a 49 lety – takzvaný A18-49 rating.

Samotné jedno číslo však nestačí, vždy musíme s něčím porovnat, abychom zjistili, co je úspěšné a co je neúspěšné. Běžnou chybou bývá srovnání s konkurenčními seriály, vysílanými ve stejném čase. Na podzim to jisté české stránky o Stargate Universe dovedly tak daleko, že srovnávaly SGU a NCIS – což je jako srovnávat jablka a hrušky.

Vždy je potřeba srovnávat s jinými seriály téže televizní stanice. Tedy v případě Being Human US s SGU, Sanctuary, Warehouse 13 atd. A i přitom je potřeba pamatovat na jistá specifika, například že některý seriál běží v létě, jiný v pátek.

Ale teď už k věci. Níže je tabulka se sledovanostní prvních sedmi epizod BH US. Údaje jsou celkové miliony diváků (Mils.), procentuální podíl na skupině 18 až 49 (A18-49) a procentuální podíl domácnosti (HH).

Episode Mils. A18-49 HH
1x01 1.961 0.8 1.3
1x02 2.139 0.9 1.2
1x03 1.502 0.5 1.0
1x04 1.438 0.6 1.0
1x05 1.086 0.4 0.7
1x06 1.390 0.5 0.8
1x07 1.407 0.6 0.9

A nyní graf se srovnáním Being Human US s jiný aktuálními seriály Syfy. Na svislé ose jsou údaje A18-49 jednotlivých seriálů, na vodorovné ose čísla epizod.

Jak je vidět, BH US po svém hvězdném startu prudce padlo, ale stále si drží pozici třetího nejsledovanějšího seriálu Syfy, a to dokonce i přesto, že běží uprostřed hlavní televizní sezóny v pondělí večer.

Samozřejmě ještě do toho promluví sledovanost druhé poloviny první sezóny BH US a oficiálního rozhodnutí se nejspíš dočkáme až koncem dubna, ale prozatím jsou šance BH US na druhou sezónu velmi dobré.

Komentáře nejsou povoleny.